Gajówka.

Gajówka.
Gajówka. Widok z naszej sypialni w maju.

O mnie

Moje zdjęcie
Witam u siebie. Lubię pisać o życiu, podróżach i trochę o przemijaniu.

poniedziałek, 7 listopada 2011

Pour un flirt avec toi

  Pamietacie te piosenkę?  Oglądam w telewizji  na Montpellier 3 spotkanie z Michelem Delpech. Nigdy wczesniej chyba nie wiedziałam, jak wygląda wykonawca tej piosenki. L`amour on wagon lit tez było popularne w Polsce kiedyś. A teraz jak pokazują go, obecnie w wieku 65 lat, ja nie widzę żadnego podobieństwa z młodym Michelem. Nie znało się go i dlatego trudno doszukać się tego. Śpiewał też z Aznavourem,  Mireille Mathieu, tych już dobrze znaliśmy.
A kiedyś, jak znalazłam na youtube  piosenkę Michela Polnareff Love me, please love, moja radość była wielka. Mało kto ją zna w Polsce, a jak powiedziałam Jaqueline o niej, od razu zaczęła ją nucić
 W taki sposób z Francuzami mam wspólny tzw kod kulturowy, oglądaliśmy te same filmy i słuchaliśmy tej samej muzyki, jeździliśmy nawet czasami tymi samymi samochodami. Ja sama miałam renówkę 19. Nasze dawne rządy odnosiły się do kultury francuskiej z wyjątkową admiracją. Zważywszy  z kolei na sympatie komunistyczne francuskich intelektualistów, nie ma się, co dziwić, że Francja cieszyła się taką popularnością w dawnej  Polsce . To nie było tak, jak z Anglikami, czy Amerykanami. Tamtych nam udzielano, jak na kartki. Kim się zawsze dziwi, że nie znam tego, czy tamtego. Chociaż ja i tak bardzo dużo wiem o kulturze amerykańskiej, bo o angielskiej, to  znacznie mniej. Wiadomo, że znamy legendy rocka i evergreeny. Bo w końcu i tak ukształtowały nas w większości ogromne wpływy anglosaskie. To kultowa muzyka, film i sztuka popularna. I jak ktoś nie zna angielskiego, to nie wiem, co powiedzieć. Je suis desolee.

Pour un flirt avec toi
je ferais n'importe quoi
Pour un flirt avec toi
je serais prêt à tout
pour un simple rendez vous
Pour un flirt avec toi
pour un petit tour
un petit jour
entre tes bras
pour un petit tour
au petit jour
entre tes draps

Je pourrais tout quitter
quitte a faire démodé
Pour un flirt avec toi
je pourrais me damner
pour un seul baiser volé
Pour un flirt avec toi
pour un petit tour
un petit jour
entre tes bras
pour un petit tour
au petit jour
entre tes draps

Je ferais l'amoureux
pour te caliner un peu
Pour un flirt avec toi
je ferais des folies
pour arriver dans ton lit
Pour un flirt avec toi
pour un petit tour
un petit jour
entre tes bras
pour un petit tour
au petit jour
entre tes draps

Spróbuję dodać linki z youtube. Oh, dodało się oddzielnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz