Gajówka.

Gajówka.
Gajówka. Widok z naszej sypialni w maju.

O mnie

Moje zdjęcie
Witam u siebie. Lubię pisać o życiu, podróżach i trochę o przemijaniu.

niedziela, 13 listopada 2011

Einmal is Keinmal- trochę lata.


   Pamiętam taką reklamę Comercial Union  „ Życie to ciągłe wakacje”, na plakacie była para w wieku ok. 60 lat, piękna kobieta w kapeluszu i przystojny mężczyzna. Reklama była propagowana pod koniec lat 90-tych, kiedy wprowadzano reformy systemu emerytalnego. Zakładałam sobie wtedy swoje pierwsze  konto bankowe w PKO SA,dostałam spory  debet, bo miałam przyzwoite dochody. W tzw III filarze uzbierałam sobie sporo pieniędzy,tak  mi się wydawało. Do momentu wypłaty tych pieniędzy.
Zapatrzyłam się wtedy w tę reklamę,może przyniosła mi szczęście, jakby to rozpatrywać w kategoriach metafizycznych, bo   teraz po prawie 15 latach, mogę  siebie tam umieścić. I zaraz to zrobię,przynajmniej na moim blogu osobistym. Valras Plage, sierpień Wszyscy panowie mnie pytali na kogo poluję w tym kapeluszu safari, a ja, że na nich własnie. Było zabawnie.
 Bo najlepszą inwestycją, jest inwestycja w siebie, w swoje zdrowie, zabezpieczenie, niekoniecznie w postaci pieniędzy,lepiej w nieruchomość, nawet małe mieszkanko da więcej pieniędzy, niż te emerytalne fundusze. Też zależy ile lat składane. A przede wszystkim warto się uczyć językow obcych,  niewiadomo, co może się wydarzyć, już nie jesteśmy za „żelazną kurtyną” i związki międzynarodowe stają się  takie powszechne.Wśród młodych i starszych. Ludzie sami najlepiej sie zintegrują, a nie za posrednictwem rzadow.
A ile radości we wzajemnym odkrywaniu, w pomyłkach językowych,  wspólnej nauce jezyka, ile smiechu i zabawnych sytuacji. Zycie staje się takie lekkie, niewymuszone,radosne, to jakby na nowo się narodzić,jakby Woody Allen i Milosz Kundera razem wzięci, bo Einmal is Keinmal. Tyle do przegadania.
 Pod jednym warunkiem, ze nam się jeszcze chce zaczynać nowe zycie . Na szczęście w moim towarzystwie nie mam bohaterow z „Indyka” S. Mrożka, ktorzy mówili : ..a możebyśmy coś zasiali, eeetam…  Pamiętam, jak ogladałam tę sztukę  dwa razy w naszym ZDK-u na gościnnym występie teatru im S.Zeromskiego z Kielc, miałam wtedy może17 lat. Zapadla mi w pamięć i zawsze tak lekceważąco  odnosiłam się do tzw  malej stabilizacji.Takie miałam mrzonki cale zycie.  Teraz mogę to przedyskutować z moja francuską koleżanką, trzykrotnie zamężną, bo ona mnie lepiej zrozumie, niż wszystkie moje polskie koleżanki, może  procz Ani, Marzeny, takie same rebeliantki, outsiderki jak ja.
U nas  model jednego małżeństwa na cale zycie jest powszechny i uważany za najszczęśliwszy. Inne sytuacje są  tylko tolerowane. Ja nie chce tu socjologizować, moją tylko próżną intencją na dzisiaj było  pokazać siebie w reklamie Comercial Union 15 lat później, może 12, bo reforma systemu była w 1999r, ale chyba wcześniej się reklamowali? 
A teraz posłucham The Rat Pack czyli  Franka Sinatry, Deana Martina i Sammy Davisa.W sam raz dla emerytow,… night and day you are the one …because... everybody loves somebody and... hello Dolly,you`re lookin` swell, dolly..on the sunny side of the street , a na koniec starą piosenkę hippisow…Foxy, Foxy  you`re a cut little heartbreaker,
 Foxy you`re a  sweet little lovemaker
Foxy
Foxy
I wanna take you home
I won't do you no harm, no
You've got to be all mine, all mine
Ooh, foxy lady

I see you, heh, on down on the scene
Foxy
You make me wanna get up and scream
Foxy
Ah, baby listen now
I've made up my mind
I'm tired of wasting all my precious time
You've got to be all mine, all mine
Foxy lady
Here I come

I'm gonna take you home
I won't do you no harm, no
You've got to be all mine, all mine

Here I come
I'm comin' to get ya
Foxy lady
You look so good
Yeah, foxy
Yeah, give us some
Foxy
Yeah, get it, babe
You make me feel like
Feel like sayin' foxy
Foxy
…ulubiona piosenka  mojego “starego” męża hippisa.
Link w nastepnym poście, bo jeszcze nie mogę tego pojąć, jak zamieścić w tym :((
 Może być naprawdę zabawnie, jak się ma już trochę lat, ale chyba zabawniej z obcokrajowcem. I believe so… I believe in wishing wells, I believe that dreams come true, it may sound naive but that`s what I belive. I tym optymistycznym akcentem Frank Sinatra  zakończy moje  rozwazania na dzisiaj. Bon nuit.  La Somail- Canal du Midi, jeszcze z sierpnia. W naszej rodzinie to ja jestem modelką:)) Dlatego Kima nie ma w reklamie Comercial Union -15 lat później.  Ale on się nie martwi z tego powodu, bo i tak swoje wie.

1 komentarz:

  1. Salut Didi,
    czyli pamietasz tę reklamę? Mnie do emerytury jeszcze trochę brakuje, chociaż gdybym została w budżetówce, bo ja też stamtąd, to ze studiami mogłabym juz byc na emeryturze nauczycielskiej. Ale pokierowałam swoim zyciem troche lepiej. Zwolniłam się sama, co było wtedy czynem bardzo odważnym i zaczęłam zarabiać prawdziwe pieniadze.
    A Comercial Union " zamienilo sie" w Aviva i całkiem dobrze stoi, chyba.Mam tam jeszcze ten slynny II filar, o ktory kłocili sie pare miesiecy temu w rządzie.
    A wygląd to tutaj jest szczęśliwy. Bo jak jezdże do kraju, to rzeczywiście przyjmuję trochę inna postawę, bo u nas nie wypada, jak mowisz. Zawsze ci cos wytkną. Ja np mam troche problemow z juz doroslymi dziecmi. Zawsze slysze, no tak zostawila ich, pojechala sobie.A nie pochwalą, ze zostawilam im doskonałe zabezpieczenie, dobrą pracę,wykształcenie, mieszkania itd Oczywiscie tak mówią tylko jacys nieszczesliwi frustraci, bo ogolnie ludzie mnie lubią na mojej prowincji i rozumieją moje wybory. I dla nich tez min pisze tego bloga.
    Bon nuit! dzieki za pozdrowienia dla mojego hippie, on jest taki śmieszny i inny, zupelnie nie przystawal do polskiej rzeczywistosci. Nie rozumial zupelnie, o co w Polsce chodzi.

    OdpowiedzUsuń