Gajówka.

Gajówka.
Gajówka. Widok z naszej sypialni w maju.

O mnie

Moje zdjęcie
Witam u siebie. Lubię pisać o życiu, podróżach i trochę o przemijaniu.

piątek, 6 kwietnia 2012

Au printemps- radości na wiosnę!

 Wiosna tutaj, kolorami wybuchła i  joie de vivre -radością życia, krzyż o ekspiację woła, ale komu? Chyba pokutnikom, którzy wojny religijne wywołują. A ja  się raduję, bo co mi pozostało? Samochód już trzeba w cieniu zostawiać, może być i dorodnych glicynii, bo takie ciepło, słońce mocno świeci  po 20.00 jeszcze, a potem "głowę zwiesza i zasypia". Kim pozdrawia spod kiścia. A dzisiaj pojechaliśmy najpierw do Narbonne po jakąś skrzynkę do Orange, a potem do Le Somail na wystawę malarską i posiedzieć nad Kanałem du Midi, mnóstwo turystów już przybyło. To śmieszne Piaggio to artystów własność, a okno z galerii zaprasza do siebie.
 Miłego wypoczynku wiosennego życzę  wszystkim moim czytelnikom , przyjaciołom w Polsce i on-line. Nadziei na obfity, szczęśliwy rok, który z wiosną się budzi. Happy holiday!. Smacznego jajeczka, dobrej szyneczki i wesołego dyngusa, bo nawet "moi" Anglicy wiedzą o "wet Monday". A za granicą to sobie życzymy miłego weekendu, tutaj Joyeux Paques i Happy Easter!


Ale dzwony w moim miasteczku biją niezmiennie i wszystkim wiadomo, że święto jest ogłaszane, chociaż to społeczeństwo bardziej świeckie i nie dla nich pokuty i umartwianie się, o nie! Czas radości i szczęścia w tej śródziemnomorskiej arkadii, picia wina, gestykulacyjnych żywych rozmów, grania w bule i wiejskich targów.

Poniżej fragment piosenki Jaques`a Brela, mojego ulubionego piosenkarza, z którym kiedyś, poprzez jego piękną poezję, uczyłam się j.francuskiego. Co się dzieje z człowiekiem na wiosnę...

 Au printemps au printemps
Et mon cœur et ton cœur
Sont repeints au vin blanc
Au printemps au printemps
Les amants vont prier
Notre-Dame du bon temps
Au printemps
Pour une fleur un sourire un serment
Pour l’ombre d’un regard en riant

4 komentarze:

  1. Jak pięknie już kwitną u Ciebie glicynie! Wiosna w czystej postaci.
    Miłego wiosennego weekendu zatem, ja też nie jestem za pokutą i umartwianiem się. Choć Wielkanoc to święto radości, zwycięstwa życia nad śmiercią, tak mówią;)
    Ale czy nie lepiej cieszyć się wiosną? Dużo radości Ci życzę, w święta i przez cały rok.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, pięknie już jest dookoła, tylko nie wszystkie kwiaty,krzewy i drzewa rozpoznaję, ale stale się uczę. Bez też widziałam, ale to znam dobrze. Glicynie najczęściej w kolorze jasnego fioletu, kiście przypominają mi nasze kasztany trochę. My zasadziliśmy jaśmin, clematis-powojnik, azalię i hortensję i jeszcze parę takich drobnych kwiatkow i pelargonie, ktore tu sa popularne, ale mają wiecej kwiecia niz liści.Moi Rodzice mieli kiedys działkę, ale wtedy sie nie interesowałam ziemią. A to tyle radości, trzeba dorosnąć i koniecznie miec swoj dom, chociaz na balkonach ludzie też maja piękne "ogródki".
    Pozdrawiam jeszcze raz wiosennie i słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie za oknem nieładna pogoda deszcz ze śniegiem hm niemniej jednak pozdrawiam wiosennie i życzę Wesołych Świąt!
    Iv.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie zimno i leje jak z cebra!! Ale pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń